Program Objective
Train professionals aware of their ethical and social responsibility, competent to the creation, development and evaluation of technological solutions in the field of digital art and animation, which transfer audiovisual information from sectors such as science, medicine, education, entertainment and advertising, within the organizations that work in the field public and private sphere.
Admission profile
The student who wishes to enter this degree should preferably have:
taste for tourism
taste for administration
Motivation to do things well
Being a good manager in the areas of competence
Good use of natural resources
Respect for the environment
Have good interpersonal relationships
be dynamic
Labor field
PUBLIC SECTOR
The graduate may work in the administrative area of Government Secretariats focused on tourism, or in the administration of Archaeological Zones or Protected Areas.
PRIVATE SECTOR
The graduate will be able to work in the lodging (accommodation), food and beverage, marketing (travel agencies) and transportation, and recreation areas, in an industrial company, in Human Resources, Planning, and General Administration departments.
INDEPENDENT PROFESSIONAL
As an independent professional, the graduate will be able to establish their own company in the different areas of the service sector.
The labor field of the Tourism Business Administration graduate is wide and varied, since it can be developed in the tourism subsectors:
lodging establishments, Food and Beverage Establishments. Travel agencies and tour operators. Event organizing companies.
Exit Profile
The LAET Graduated Professional will have theoretical and practical knowledge in the fundamental areas of their training: basic sciences, economics and administration, and specialized knowledge in Tourism Administration and Planning. The Educational Model is based on a comprehensive training based on competencies, developing knowledge, skills, aptitudes, attitudes and values aimed at good organizational performance and innovation of tourism services and products in the region.
Competencies and Skills
Plan, organize, control human, technical and financial resources for the proper functioning of companies and organizations in the tourism field.
Analyze and interpret environmental impact studies, through the application of current regulations and laws to contribute to sustainable tourism development.
Design efficient strategies based on the results of market studies.
Ease of language learning.
Plan de Estudios
Cuatrimestre I:
-
Inglés I
-
Valores del Ser
-
Fundamentos de Administración
-
Fundamentos del Turismo
-
Geografía y Patrimonio Turístico Nacional
-
Comunicación Oral y Escrita
-
Tecnologías de la Información y de la Comunicación
Cuatrimestre IV:
-
Inglés IV
-
Habilidades del Pensamiento
-
Administración de Recursos
-
Matemáticas Financieras
-
Hospitalidad y Alojamiento
-
Costos y Presupuestos
-
Estancia I
Cuatrimestre II:
-
Inglés II
-
Inteligencia Emocional
-
Administración
-
Economía Turística
-
Patrimonio Turístico Internacional
-
Introducción a Alimentos y Bebidas
-
Estadística Aplicada al Turismo
Cuatrimestre V:
-
Inglés V
-
Habilidades Organizacionales
-
Administración de Recursos Humanos
-
Mercadotecnia Turística
-
Operación Hotelera
-
Costos en Alimentos y Bebidas
-
Psicología del Turismo
Cuatrimestre VII:
-
Inglés VII
-
Planificación Turística
-
Administración de la Calidad Turística
-
Legislación Laboral
-
Operación de Agencia de Viajes
-
Líneas Aéreas y Cruceros
-
Estancia II
Cuatrimestre VIII:
-
Inglés VIII
-
Diseño y Comercialización de Productos Turísticos
-
Auditoría Administrativa
-
Mercadotecnia Electrónica
-
Legislación Turística
-
Turismo de Reuniones de Negocios
-
Modelo de Negocios
Cuatrimestre III:
-
Inglés III
-
Desarrollo Interpersonal
-
Administración Estratégica Aplicada al Turismo
-
Fundamentos de Contabilidad
-
Desarrollo Sustentable
-
Operación de Alimentos y Bebidas
-
Metodología de la Investigación
Cuatrimestre VI:
-
Inglés VI
-
Ética Profesional
-
Formación de Instructores
-
Investigación de Mercados
-
Introducción a las Agencias de Viajes
-
Inocuidad Alimentaria
-
Turismo de Naturaleza
Cuatrimestre IX:
-
Inglés IX
-
Gestión de la Competitividad Turística
-
Consultoría y Asesoría Empresarial
-
Promoción y Publicidad Turística
-
Seminario de Investigación
-
Métodos Cuantitativos y Pronósticos
-
Plan de Negocios Turísticos
Cuatrimestre X:
-
Estadía Profesional