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Program Objective

Train professionals aware of their ethical and social responsibility, competent to  the creation, development and evaluation of technological solutions in the field of digital art and animation, which transfer audiovisual information from sectors such as science, medicine, education, entertainment and advertising, within the organizations that work in the field public and private sphere.

Admission profile

The student who wishes to enter this degree should preferably have:

  • taste for tourism

  • taste for administration

  • Motivation to do things well

  • Being a good manager in the areas of competence

  • Good use of natural resources

  • Respect for the environment

  • Have good interpersonal relationships

  • be dynamic

Labor field

PUBLIC SECTOR

The graduate may work in the administrative area of Government Secretariats focused on tourism, or in the administration of Archaeological Zones or Protected Areas.

 

PRIVATE SECTOR

The graduate will be able to work in the lodging (accommodation), food and beverage, marketing (travel agencies) and transportation, and recreation areas, in an industrial company, in Human Resources, Planning, and General Administration departments.

 

INDEPENDENT PROFESSIONAL

  • As an independent professional, the graduate will be able to establish their own company in the different areas of the service sector.

  • The labor field of the Tourism Business Administration graduate is wide and varied, since it can be developed in the tourism subsectors:

  • lodging establishments,  Food and Beverage Establishments.  Travel agencies and tour operators.  Event organizing companies.

Exit Profile

The LAET Graduated Professional will have theoretical and practical knowledge in the fundamental areas of their training: basic sciences, economics and administration, and specialized knowledge in Tourism Administration and Planning. The Educational Model is based on a comprehensive training based on competencies, developing knowledge, skills, aptitudes, attitudes  and values aimed at good organizational performance and innovation of tourism services and products in the region.

Competencies and Skills

  1. Plan, organize, control human, technical and financial resources for the proper functioning of companies and organizations in the tourism field.
     

  2. Analyze and interpret environmental impact studies, through the application of current regulations and laws to contribute to sustainable tourism development.
     

  3. Design efficient strategies based on the results of market studies.
     

  4. Ease of language learning.

Plan de Estudios

Cuatrimestre I:

  • Inglés I

  • Valores del Ser

  • Fundamentos de Administración

  • Fundamentos del Turismo

  • Geografía y Patrimonio Turístico Nacional

  • Comunicación Oral y Escrita

  • Tecnologías de la Información y de la Comunicación

Cuatrimestre IV:

  • Inglés IV

  • Habilidades del Pensamiento

  • Administración de Recursos

  • Matemáticas Financieras

  • Hospitalidad y Alojamiento

  • Costos y Presupuestos

  • Estancia I

Cuatrimestre II:

  • Inglés II

  • Inteligencia Emocional

  • Administración

  • Economía Turística

  • Patrimonio Turístico Internacional

  • Introducción a Alimentos y Bebidas

  • Estadística Aplicada al Turismo

Cuatrimestre V:

  • Inglés V

  • Habilidades Organizacionales

  • Administración de Recursos Humanos

  • Mercadotecnia Turística

  • Operación Hotelera

  • Costos en Alimentos y Bebidas

  • Psicología del Turismo

Cuatrimestre VII:

  • Inglés VII

  • Planificación Turística

  • Administración de la Calidad Turística

  • Legislación Laboral

  • Operación de Agencia de Viajes

  •  Líneas Aéreas y Cruceros

  • Estancia II

Cuatrimestre VIII:

  • Inglés VIII

  • Diseño y Comercialización de Productos Turísticos

  • Auditoría Administrativa

  • Mercadotecnia Electrónica

  • Legislación Turística

  • Turismo de Reuniones de Negocios

  • Modelo de Negocios

Cuatrimestre III:

  • Inglés III

  • Desarrollo Interpersonal

  • Administración Estratégica Aplicada al Turismo

  • Fundamentos de Contabilidad

  • Desarrollo Sustentable

  • Operación de Alimentos y Bebidas

  • Metodología de la Investigación

Cuatrimestre VI:

  • Inglés VI

  • Ética Profesional

  • Formación de Instructores

  • Investigación de Mercados

  • Introducción a las Agencias de Viajes

  • Inocuidad Alimentaria

  • Turismo de Naturaleza

Cuatrimestre IX:

  • Inglés IX

  • Gestión de la Competitividad Turística

  • Consultoría y Asesoría Empresarial

  • Promoción y Publicidad Turística

  • Seminario de Investigación

  • Métodos Cuantitativos y Pronósticos

  • Plan de Negocios Turísticos

Cuatrimestre X:

  • Estadía Profesional

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